Sezónny výpredaj

Sezónny výpredaj

Tiež máte pocit, že nech sa už prejdete obchodnými ulicami či obchodnými domami v ktoromkoľvek období, vždy majú sezónne výpredaje? Môže nám to občas liezť na nervy, no vyzerá to, že pre mnoho obchodov je to posledná oblasť, ako vás ešte prilákať.

Propagácia počas sezóny zostáva základným prvkom marketingu v oblasti predaja oblečenia, ale aj mnohých ďalších produktov. Nielen plavky, ale aj turistické potreby sa napríklad lepšie predávajú v lete. Športové potreby sú tiež spravidla ovplyvnené ročným obdobím – http://www.expertosdepelo.com/planchas-de-pelo/.

Oblečenie oproti sezónam

Najvýraznejšie vplývajú sezóny na trh s oblečením. A sezónne výkyvy, ako napríklad chladné počasie v lete, alebo príliš krátka zima, sú azda najväčším rizikom maloobchodov. Len si to predstavte. Naplníte obchod letným tovarom, lebo sa blíži leto a následne sa leto vôbec nedostaví. Všetky letné dámske šaty a plavky musia v obchode uvoľniť miesto jesenným svetríkom a dlhým nohaviciam.

Aby to však nebolo málo, starší tovar musia obchody predať, lebo inak zaberá miesto. Ich starosť je však zákazníkova radosť a výpredaj je presne to, čo zákazník potrebuje. Týka sa to všetkých obchodov, ale vždy je to výhodnejšie pri značkovom drahšom oblečení. Len si predstavte príklad. Ak nohavice za 90 eur sú zľavnené o polovicu, ušetrili ste práve 45 eur. Ak stáli pôvodne 30 eur, ušetrili ste „len“ 15. Je teda výhodné obliekať sa oproti sezónam. Na jar si kúpte výhodne zimné oblečenie po sezóne a po lete nakúpte výhodne plavky. Pozor len na to, aby ste sa do nich aj v ďalšej sezóne vmestili.

Zorientujte sa v kalendári výhod

Online obchody aj kamenné obchody sledujú rovnaký kalendár. Nemusíte mať obchodné vzdelanie, aby ste vedeli ako to celé prebieha. Najsilnejším obdobím roka pre obchod je jednoznačne doba predvianočná (como rizar el cabello). Vtedy sa najlepšie predáva čokoľvek, čo sa dá dať ako darček. A darčekom môže byť asi takmer všetko.

Samostatnú kapitolu tvorí Black Friday – čierny piatok. Ešte donedávna sme netušili, čo tento sviatok obchodov znamená. Skutočne ide o sviatok obchodov a obrovský prievan v našich peňaženkách, či na našich kartách. Známe sú videá z obchodov, kde sa neraz strhne bitka medzi zákazníkmi kvôli veľkým výhodám. Či sú výhody skutočné až natoľko, že sa kvôli nim treba pobiť, to už necháme na zákazníkoch samotných. Výhodné ale určite sú.

Po zime prichádzajú jarné zľavy, kedy sa vo veľkom predáva zimný tovar vo výpredajoch. Prichádza obdobie veľkonočné, ktoré sa asi neprejavuje výraznými zľavami, ale začíname cítiť príchod leta a tak sa nielen v turizme ale aj v oblečení objavuje „first minute“ koncept. Teda výhodnejšie nákupy, ak tovar zakúpite ešte pred začatím sezóny.

V lete bývajú výpredaje často ovplyvnené počasím. Ak je leto naozaj chladné, plavky treba rýchlo vypredať. Na jeseň potom krátke nohavice obchody takmer rozdávajú a zákazníci sa opäť tešia. Akcie s názvom „späť do školy“ bývajú taktiež podstatným lákadlom, hoci sa málokedy spájajú s cenovými výhodami. Potom prichádza Halloween a to už je príprava na zimnú sezónu. Opäť bez cenových bômb, ale s veľmi širokou ponukou. Aj tú totiž zákazník ocení.

Nech už sa rozhodnete nakupovať v ktoromkoľvek období, majte na vedomí, že obchod má svoju cenovú politiku dobre zrátanú. Zarobí vždy, otázkou je len koľko. Niekedy sa darí viac a inokedy menej. Ak budete vy poznať svoj kalendár nákupov, obchody budú na vás pripravené a vy neskrachujete.